المتابعون للمدونة

السبت، 29 يوليو 2017

ما تستهليش

ما تستهليش 

ما تستهليش أقولها لك = عشان مبجيش على بالك
عشان قلبي اللي يوم حَبّك = في موج حُبّك أكيد هالك
 
ما تستهليش أغنيلك = ولا أسهر مواويلك
عشان حبك صحاري هموم = وأنا مطرك وأنا نيلك
 
ما تستهليش عشان إنتي = ولا مرة ف يوم لِنتي
وتروي بضحكتك غيري = ولا همك ف يوم غيرتي
 
ما تستهليش.. ما تستنيش = لو آجي مرة.. تاني ما أجيش
ما يوهمكيش ف يوم شعري = بإني صعب غيرك أعيش
 
وما تظنيش خدعتيني = لدنيا الوهم خدتيني
أنا سبتك ف أوهامك = تتوهي بين دواويني
 
أنا اللي لعبت بشعورك = بقيت يا حبيبتي إدمانك
خدعتك فيكي بغرورك = صبحتي إنتي سجانك
 
عقاب ناعم، عقاب فنان = سلاحه الكلمة والألحان
أنا لو حلوة تجرحني = بدوّقها العذاب ألوان
 
كفاية الدرس بح خلاص = فروحي اتعلمي الإخلاص
أنا موجي عليك عالي = وبحري يكدب الغطاس
 
ما تستهليش، ما ترجعليش = سراب حبك، وآخره مفيش
ما دام مستهونة بغيرتي = مليش فيكي وليكي منيش
 
محمد حمدي غانم
26/7/2017
 
 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

صفحة الشاعر