المتابعون للمدونة

الأربعاء، 23 أغسطس 2017

بنات كتير


بنات كتير 

في بنات كتير أجمل منك
مغرورة ليه ما تعيشي سنك
هو عشان شايفك قمري
قلبك عليا هـيتّـنّك؟ 

في بنات كتير حلوين زيك
وانا واد حليوة ومتتشيك
لو واحدة حلوة تغمز لي
انا ممكن ابعد عن ضيك 

في بنات كتير وانا مش فاضي
ولا قلبي عن غيرك راضي
يا اللي خطفتيه من نظرة
انا لازم اخدك عالقاضي 

في بنات كتير حلوين طعمين
بس انتي ليا أغلى الغاليين
من يوم ما شفتك يا حبيبتي
بهواكي وانتي حبيبك مين؟ 

في بنات كتير ناصبين لي شِباك
باصين عليا من الشّباك
وأنا قلبي لسة ف صنارتك
صادني الغرام وهواك شبّاك 

في بنات كتير وأنا هعمل إيه
ما تجيبي قلبي أهواهم بيه
يا أحبّهم يا تحبّيني
أنا هاعمل اللي تقولي عليه 

في بنات كتير وكتير ياما
وأنا قلبي في الحب يمامة
بس انتي قصقصتي جناحي
وبقيتي نفسي اللوامة 

في بنات كتير وأنا ما لي بيها
دي حبيبتي بس، بموت فيها
لما جمالها ملا عيني
علطول بقيت مخلص ليها 

محمد حمدي غانم
16/8/2017 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

صفحة الشاعر